Łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał umowę na projekt rozbudowy mostu na Pilicy w Sulejowie w ciągu drogi krajowej nr 12. Zadanie zrealizuje konsorcjum firm E&C i Protechnicon.
Wykonawca został wyłoniony w drugim przetargu. Poprzedni został unieważniony.
Wówczas do łódzkiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zgłosiło się trzech wykonawców, jednak GDDKiA unieważniła postępowanie z uwagi na niewystarczającą kwotę na realizację względem złożonych ofert.
Konsorcjum wykona projekt remontu
W postępowaniu przetargowym na projekt modernizacji mostu na DK12 w Sulejowie wzięło udział sześciu wykonawców. GDDKiA planowała przeznaczyć na zadanie ok. 1,58 mln zł i cztery ze złożonych ofert mieściły się w tym budżecie.
Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum E&C i Protechnicon na kwotę ok. 1,14 mln zł i, jak się okazało, była to również najkorzystniejsza oferta.
Teraz wykonawca ma 28 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej, która powinna być gotowa na początku jesieni 2027 roku.
Wymagająca inwestycja
Przebudowa mostu w ciągu DK12 w Sulejowie stała się konieczna z uwagi na wiekową konstrukcję, stopień wyeksploatowania oraz rosnący poziom ruchu, który według ostatniego GPR 2020/21 wynosił ok. 21 tys. pojazdów na dobę.
Zadanie będzie jednak skomplikowane, głównie z uwagi na opracowanie czasowej organizacji ruchu. Szczególnie istotną kwestią w tym przypadku staje się uwzględnienie potrzeb przewoźników i szeroko rozumianego transportu ciężkiego. Następnym niezwykle trudnym zadaniem będzie opracowanie planów tymczasowej przeprawy w bezpośrednim sąsiedztwie istniejącego mostu. Nie ułatwią tego ani pobliskie skrzyżowanie z drogą krajową nr 74, ani sąsiadująca z mostem gęsta zabudowa jednorodzinna.
Z uwagi na brak innych mostów na drogach krajowych, które przecinałyby Pilicę niedaleko Sulejowa, GDDKiA informuje o konieczności wyznaczenia objazdów. Dla transportu osobowego i publicznego na czas remontu pozostawiona zostanie przeprawa tymczasowa. Dla transportu ciężkiego objazdy zostaną wyznaczone w większej odległości od Sulejowa: przez DK48 od strony północnej lub DK42 od południa
Generalna Dyrekcja przewiduje, że sama realizacja robót odbędzie się między IV kwartałem 2028 i IV kwartałem 2029 roku.